Pengumuman Penting!
Untuk Maklumat dan pengetahuan anda semua, laman blog
akubencipaklah.blogspot.com sedang dalam perhatian pihak blogger.com dan telah disekat dari menambah dan juga menghantar segala bentuk posting di dalamnya.


Di sini juga saya telah menyediakan satu laman blog sementara yang boleh diakses melalui :

ihatepaklah.blogspot.com (mirror).

Harap Maaf...


LATEST POSTING

AHLI PAK LAH DISERANG VIRUS BRONTOK

AHLI UMNO PERLU BERANI....TAK RUGI APA-APA....

DOWNLOAD DAN SEBARKAN (UNTUK AHLI UMNO SAHAJA)

SURAT KAPTEN ZAHAR KEPADA PUCUK PIMPINAN UMNO - PAK LAH & NAJIB HARUS DIHUKUM MANDATORI

Thursday, July 31, 2008

AHLI UMNO PERLU BERANI....TAK RUGI APA-APA...



 

Thursday, July 31, 2008

Pak Lah Diserang Virus Brontok



Selama lima tahun pemerintahan Perdana Menteri yang saya benci ini, kita telah dipertontonkan dan dipersembahkan dengan cerita-cerita yang menarik dan juga yang paling banyaknya adalah yang tidak baik dan tidak menarik langsung. Kita rakyat hanya mampu melihat saja depan mata mereka akan “kebobrokan” pemimpin kita ini. Kebobrokan bermaksud kelemahan ataupun sikap tidak bertanggungjawab dalam bahasa Malaysianya.

Bila saya sebut perkataan “kebobrokan” itu tadi mengingat saya mengenai sejenis virus komputer yang agak terkenal juga pada masa lalu, tak silap saya tahun 2004/05. Virus ini dinamakan “Brontok” atau nama lain “RontokBro”, bro jugak!. (
sila klik sini! Untuk maklumat lanjut) . Kepada yang belum pernah dengar nama ini, saya akan cuba terang serba ringkas. Virus ini berasal dari Indonesia dan dibuat oleh orang Indonesia sendiri. Dia merebak terlalu cepat melalui email-email yang mengandungi ‘attachment file’ yang bernama keygen.exe. Kepada mereka yang menekan ataupun meng”klik” file itu, dengan rasminya anda akan terkena jangkitan virus ini.

Virus “Brontok ini” menyerang dan dapat melumpuhkan sistem operasi Windows anda terutamanya pengguna Windows XP. Virus ini telah meng’take over’ komputer anda tanpa anda sedari. Virus ini juga merebak dengan cepat melalui Pen Drive yang dicucuk di USB port komputer anda. Virus tersebut akan ‘bersembunyi’ di dalam pen drive tersebut dan kemudiannya kan merebak dan terus menyebarkan virus tersebut jika di cucuk ke komputer lain.

Antara simtom-simtonnya yang paling “hebat” ia akan memberi “mesej” jelas kepada anda melalui ‘Web Browser’ anda seperti Internet Explorer secara automatik akan keluar sedang asyik anda melayari internet. Jika anda tutup mesej tersebut. Dia akan keluar kembali. Memang degil dan tidak boleh berbuat apa-apa mengenainya.

Mesejnya adalah seperti berikut :

-- Hentikan kebobrokan di negeri ini –-

1. Adili Koruptor, Penyeludup, Tukang Suap, Penjudi, & Bandar NARKOBA( Send to "
NUSAKAMBANGAN")
2. Stop Free Sex, Absorsi, & Prostitusi
3. Stop (pencemaran laut & sungai), pembakaran hutan & perburuan liar.
4. SAY NO TO DRUGS !!!

-- KIAMAT SUDAH DEKAT –-
Terinspirasi oleh: Elang Brontok (Spizaetus Cirrhatus) yang hampir punah

Dan jika seseorang yang mahir untuk membaiki dan meyelesaikan virus tersebut ataupun kita panggil juruteknik/jurutera computer juga akan memeningkan kepalanya dan mengambil masa yang agak lama untuk menyahkan virus tersebut dari dalam komputer yang dijangkiti itu melainkan ‘terpaksa’ memformat terus hard disk tersebut. Ini merupakan ‘jalan terakhir’ untuk memecahkan kebuntuan tersebut. Berikut merupakan serangan awal virus tersebut. Sekarang ini kebanyakkan anti-virus sudah boleh menghindarkan dan menghapuskan terus virus tersebut.

Virus tersebut akan cuba menghalang dirinya daripada di usir keluar oleh juruteknik komputer dengan pelbagai cara dan helah bagi menyusahkan mereka menyahkan Virus tersebut. Segala bentuk Anti-Virus yang digunakan juga disekat sementara dari berfungsi. Windows Registry juga terus di halang untuk membuat repair dan akan terus men’restart’ kembali komputer anda.

Sungguh ‘dasyat’ mesej ini ditujukan. Tapi ini adalagi yang “dasyat” nak cerita dan aku memang betul respek giler dengan pencipta virus ini. Walaupun dia dianggap sebagai “salah” di dalam “undang-undang” siber ini. Aku respek tang ‘niat’ ataupun ‘nawaitu’ dia tu dan kepandaian dia mencipta virus tu. Sehinggakan komputer yang diserang virus ini akan secara automatiknya akan membanjiri (flood) data-data ke server-server kerajaan Israel bagi melumpuhkan dan menjadikan server-server berkenaan ‘sesak nafas’.

Terdapat 2 cara sahaja untuk menyelesaikan ataupun menyahkan virus tersebut dari terus ‘berkampung’ dan terus merebak ke komputer-komputer lain. Iaitu cara yang pertama, dengan memanggil jurutera yang betul-betul berkelayakkan dan berpengalaman luas tentang keselamatan komputer. Jika tiada masalah virus tersebut akan hilang dalam jangkamasa singkat sahaja.

Dan cara yang kedua, ialah dengan memformat hard disk tersebut. Masalahnya apabila kita memformat sesebuah hard Disk, banyak kerja yang perlu kita lakukan da mengambil masa yang agak panjang untuk menyiapkan keseluruhan dan menginstallasi semua aplikasi yang ada sebelum ini. Tetapi kebaikannya banyak dan sistem pengoperasian komputer akan menjadi segar dan ianya nampak seperti komputer baru .

Apa yang ingin saya perjelaskan di sini berkenaan keadaan Pak Lah dan Virus Brontok ini hampir sama simtom-simtomnya, kesannya dan juga jalan penyelesaiannya. Jika beliau sedar dan bertanggungjawab, beliau perlu akur dan menerima nasihat daripada mereka yang berpengalaman luas dan sedia untuk mengundurkan diri ataupun bersedia memperbaiki keadaan dengan rasa tanggungjawab tanpa ‘membuang’ mereka-mereka ini.

 
 
 

Tuesday, July 22, 2008

MU-ZAKAR-AH ATAU MUZAKKARAH?


Malaysia hari ini dan juga sekarang ini sangat popular dan sedang hangat dengan isu-isu semasa dan politik tanahair. Selepas kes liwat DS Anuar Ibrahim, hari ini timbul pula isu mu-zakar-ah antara Parti UMNO dengan Parti PAS. Yang nyatanya Pihak UMNO menyambut baik saranan ini dan nampak begitu ikhlas dihati mereka untuk mengadakan mu-zakar-ah ini.

Perdana Menteri di dalam kenyataannya telah berkata, pihaknya telah 3 kali mengadakan mu-zakar-ah dengan pihak PAS untuk bermuzakkarah bersama. Dan Di Pihak PAS pula telah mengatakan telah mengadakan pertemuan sebanyak hanya 2 kali sahaja dengan Perdana Menteri. Kenapa ada pihak berkata sebanyak 2 kali dan satu lagi pihak terlebih pula iaitu sebanyak 3 kali. Tidak kisahlah 2 ataupun 3 kali, tapi yang pentingnya mereka memang ada usaha untuk mengadakan mu-zakar-ah ini bersama-sama.

Sebab apa yang saya tahu mu-zakar-ah ini bermaksud ‘untuk mengadakan pertemuan bersama serta berbincang berkenaan hak-hak orang melayu dan juga orang-orang Islam di Negara ini'. Dan perkataan mu-zakar-ah yang tertera di dalam akhbar dan berita di televisyen saya masih kurang memahami maksudnya. Cuma ayat yang ditengahnya sahaja yang saya fahami. Tetapi di dalam bahasa arab kita sebut sebagai 'muzakkarah'. Terdapat sabdu di huruf kafnya. Mungkin telah dialihbahasa ke bahasa Malaysia disebut mu-zakar-ah. Maafkan saya dan sila betulkan jika saya tersilap ataupun tersalah mentafsir perkataan ini.

Apakah Perdana Menteri merasakan sangat penting untuk bermu-zakar-ah dengan pihak PAS?. Apakah Perdana Menteri juga ingin merancang dengan pihak PAS untuk membuat satu ‘PAKATAN ISLAM’ dengan PAS? Apakah Perdana Menteri agak terdesak dan tertekan untuk berkerjasama dengan PAS memandangkan ‘Islam’ dan ‘melayu’ hari ini di tindas di bumi Malaysia ini? Ataupun Perdana Menteri mahu PAS menyertai UMNO ataupun Barisan Nasional untuk memperbaiki dan memperkuatkan ‘Parti Perikatan’ ini akibat kekalahan yang meng’aib’kan pada Pilihanraya yang lepas? Ataupun Perdana Menteri ingin menunjukkan keikhlasan dan ketelusan hatinya di mata rakyat untuk berkerjasama dengan pihak parti pembangkang?

Banyak juga persoalan saya tentang mu-zakar-ah antara Perdana Menteri dengan pihak PAS ini. Kita hanya akan dapat lihat sejauh mana mu-zakar-ah ataupun muzakkarah ini akan berlangsung dan mendapatkan jawapannya nanti jika ia benar-benar berlaku ataupun ianya hanya sekadar ‘hangat-hangat’ tahi ayam sahaja. Jika ini berlaku, maka ia merupakan satu sejarah antara kedua-dua belah pihak untuk berkerjasama dalam menangani sesuatu isu dan ianya juga merupakan harapan rakyat yang sebenarnya.

Sebagai rakyat kita tidak seharusnya memperlekeh-lekehkan ataupun mengejek-ejekan keputusan Perdana menteri ini. Ini kerana apapun keputusan dan juga dasar kerajaan yang mementing perpaduan rakyat dan mempertahankan hak-hak bumiputera di negara ini haruslah kita sokong dan kita terima demi untuk kebaikan bersama tanpa mengira pahaman politik semata-mata. Sesungguhnya perpaduan dan persefahaman antara kita sangat diperlukan untuk kita sama-sama membina dan menaikkan nama Malaysia kahsnya ISLAM di mata dunia. Dan dengan perpaduan dan persefahaman inilah rakyat dapat menentukan yang baik untuk mereka manakala perkara yang tidak baik dapat kita hindarkan sebaik-baiknya.

Tetapi apa yang saya lihat tentang isu ini ialah ianya tidak mendapat restu atau izin Mursyidul am PAS, Datuk Nik Aziz Nik Mat dengan alasan beliau ‘takut’ PAS akan berpecah belah kerana akan bermu-zakar-ah dengan Parti UMNO ini. Dan yang peliknya lagi, beliau juga tidak diajak dan berunding tentang perkara ini dengan pemimpin-pemimpin PAS lain sebelum bertemu Perdana Menteri. Manakala sebaliknya di pihak Perdana Menteri pula sangat mengalu-alukan dan bersedia untuk mengadakan mu-zakar-ah dengan parti PAS ini dan ianya juga mendapat restu daripada pemimpin-pemimpin UMNO yang lain. Mengapa pula begini jadinya? Bukahkah Pihak UMNO dan Pihak PAS sebelum ini tidak sehaluan dan mempunyai prinsip yang berbeza antara mereka? Walaupun berkenaan hal-hal orang-orang melayu dan Islam di Negara ini.

Apakah pemimpin-pemimpin PAS lain ini merasakan pentingnya perkara itu untuk dibincangkan dengan Perdana Menteri? Dan Apakah Parti PAS ini merasakan keadaan orang-orang Melayu dan juga orang-orang Islam di Malaysia ini tidak bersatu padu dan di dalam keadaan terancam? Bukahkah parti PAS ini telah menunjukkan prestasi dan pemerintahan cara Islam yang adil dan saksama kepada rakyatnya seperti di Kelantan, Kedah, Perak, Selangor Dan juga Pulau Pinang? Bukankah rakyat telah menunjukkan kesatupaduan mereka untuk melantik mereka menerajui serta merampas negeri-negeri tersebut daripada Barisan Nasional melalui Pakatan Rakyat mereka ini?

Dan apa yang saya ketahui perbincangan untuk mengadakan mu-zakar-ah ini hanya dipelopori oleh orang-orang tertentu sahaja di dalam PAS dan juga dengan hanya Perdana Menteri seorang sahaja. Adakah orang-orang UMNO lain tidak di ajak ataupun melibatkan diri mereka untuk bersama-sama memutuskan ataupun berbincang untuk mengadakan mu-zakar-ah dengan parti PAS ini? Bagaimana dengan Parti Keadilan Rakyat (PKR)? Dimana PKR ini juga kebanyakkannya terdiri daripada orang melayu dan juga orang Islam amnya walaupun ketua mereka terlibat dengan perbuatan liwat yang ditegah dan dilarang dalam Islam.

Dan Kenapa UMNO sendiri tidak dapat menyelesaikan isu-isu yang berkaitan dengan melayu dan islam ini? Bukankah sejarah mereka selama ini telah berjaya dan membawa orang-orang melayu dan juga agama Islam ini dipandang tinggi dan dicontohi oleh bangsa-bangsa asing dan juga negara-negara luar? Apakah Perdana Menteri kita sudah tidak ada ‘akal’ lagi untuk menyelesaikan segala permasalahan ini? Ataupun Perdana Menteri ingin mengambil kesempatan di atas segala permasalahan yang melibatkan pentadbiran kerajaan pembangkang hari ini yang begitu mengambil berat kebajikan rakyatnya hari ini?

Dan yang akhir sekali persoalan saya, Mengapakah Perdana Menteri sendiri tidak bermuzakkarah dengan pemimpin-pemimpin lain di dalam kerajaannya hari ini seterusnya mencari jalan penyelesaian berkenaan isu-isu tersebut ? Entahlah saya pun agak bingung memikirkan tindak tanduk Perdana Menteri kita hari ini. Bagi saya apapun yang beliau lakukan hari ini masih membuatkan saya rasa benci dan bosan dengan apa yang beliau lakukan hari ini. Kita tunggu sahaja episod mu-zakar-ah antara pihak UMNO dan pihak PAS ini seterusnya. Adakah ianya akan berjaya ataupun tidak. Ini semua terpulang pada niat dan keikhlasan hati masing-masing demi bangsa melayu dan agama Islam yang lagi suci ini.

4 comments:

Alvin Kassim said...

good writing bor..keep it up

pls do visit my blog:

www.rakyatownthiscountry.blogspot.com

regards/alvin

Mahyudin said...

Kalau macam inilah perangai orang Melayu, habislah.. Bila pendekatan yang bagus seperti bermuzakarah disalahertikan sebagai menimbulkan huru hara dan perpecahan, maka orang seperti inilah yang menggalakkan perpecahan sesama Melayu. Sepatutnya muzakarah PAS-UMNO harus dilihat positif ke arah mencapai kesejahteraan Melayu dan Islam. Bukan dilihat secara sempit...

pecintakeamanan said...

Kenapa perlu mempertikaikan isu muzakarah ini? sedangkan ahli-ahli PAS sendiri yang menyambut muzakarah tersebut dengan baik, kecuali bagi nik aziz seorang sahaja yang menindas dan menetang muzakarah tersebut diadakan antara PAS dan UMNO.

STK said...

Pihak PAS (Khalid) sendiri yg mengaku mereka jumpa dgn UMNO, dua hari selepas menang besar dalam PRU untuk menghapuskan pengaruh Cina DAP. siapa yang kurang integriti di sini?