Pengumuman Penting!
Untuk Maklumat dan pengetahuan anda semua, laman blog
akubencipaklah.blogspot.com sedang dalam perhatian pihak blogger.com dan telah disekat dari menambah dan juga menghantar segala bentuk posting di dalamnya.


Di sini juga saya telah menyediakan satu laman blog sementara yang boleh diakses melalui :

ihatepaklah.blogspot.com (mirror).

Harap Maaf...


LATEST POSTING

AHLI PAK LAH DISERANG VIRUS BRONTOK

AHLI UMNO PERLU BERANI....TAK RUGI APA-APA....

DOWNLOAD DAN SEBARKAN (UNTUK AHLI UMNO SAHAJA)

SURAT KAPTEN ZAHAR KEPADA PUCUK PIMPINAN UMNO - PAK LAH & NAJIB HARUS DIHUKUM MANDATORI

Thursday, July 31, 2008

AHLI UMNO PERLU BERANI....TAK RUGI APA-APA...



 

Thursday, July 31, 2008

Pak Lah Diserang Virus Brontok



Selama lima tahun pemerintahan Perdana Menteri yang saya benci ini, kita telah dipertontonkan dan dipersembahkan dengan cerita-cerita yang menarik dan juga yang paling banyaknya adalah yang tidak baik dan tidak menarik langsung. Kita rakyat hanya mampu melihat saja depan mata mereka akan “kebobrokan” pemimpin kita ini. Kebobrokan bermaksud kelemahan ataupun sikap tidak bertanggungjawab dalam bahasa Malaysianya.

Bila saya sebut perkataan “kebobrokan” itu tadi mengingat saya mengenai sejenis virus komputer yang agak terkenal juga pada masa lalu, tak silap saya tahun 2004/05. Virus ini dinamakan “Brontok” atau nama lain “RontokBro”, bro jugak!. (
sila klik sini! Untuk maklumat lanjut) . Kepada yang belum pernah dengar nama ini, saya akan cuba terang serba ringkas. Virus ini berasal dari Indonesia dan dibuat oleh orang Indonesia sendiri. Dia merebak terlalu cepat melalui email-email yang mengandungi ‘attachment file’ yang bernama keygen.exe. Kepada mereka yang menekan ataupun meng”klik” file itu, dengan rasminya anda akan terkena jangkitan virus ini.

Virus “Brontok ini” menyerang dan dapat melumpuhkan sistem operasi Windows anda terutamanya pengguna Windows XP. Virus ini telah meng’take over’ komputer anda tanpa anda sedari. Virus ini juga merebak dengan cepat melalui Pen Drive yang dicucuk di USB port komputer anda. Virus tersebut akan ‘bersembunyi’ di dalam pen drive tersebut dan kemudiannya kan merebak dan terus menyebarkan virus tersebut jika di cucuk ke komputer lain.

Antara simtom-simtonnya yang paling “hebat” ia akan memberi “mesej” jelas kepada anda melalui ‘Web Browser’ anda seperti Internet Explorer secara automatik akan keluar sedang asyik anda melayari internet. Jika anda tutup mesej tersebut. Dia akan keluar kembali. Memang degil dan tidak boleh berbuat apa-apa mengenainya.

Mesejnya adalah seperti berikut :

-- Hentikan kebobrokan di negeri ini –-

1. Adili Koruptor, Penyeludup, Tukang Suap, Penjudi, & Bandar NARKOBA( Send to "
NUSAKAMBANGAN")
2. Stop Free Sex, Absorsi, & Prostitusi
3. Stop (pencemaran laut & sungai), pembakaran hutan & perburuan liar.
4. SAY NO TO DRUGS !!!

-- KIAMAT SUDAH DEKAT –-
Terinspirasi oleh: Elang Brontok (Spizaetus Cirrhatus) yang hampir punah

Dan jika seseorang yang mahir untuk membaiki dan meyelesaikan virus tersebut ataupun kita panggil juruteknik/jurutera computer juga akan memeningkan kepalanya dan mengambil masa yang agak lama untuk menyahkan virus tersebut dari dalam komputer yang dijangkiti itu melainkan ‘terpaksa’ memformat terus hard disk tersebut. Ini merupakan ‘jalan terakhir’ untuk memecahkan kebuntuan tersebut. Berikut merupakan serangan awal virus tersebut. Sekarang ini kebanyakkan anti-virus sudah boleh menghindarkan dan menghapuskan terus virus tersebut.

Virus tersebut akan cuba menghalang dirinya daripada di usir keluar oleh juruteknik komputer dengan pelbagai cara dan helah bagi menyusahkan mereka menyahkan Virus tersebut. Segala bentuk Anti-Virus yang digunakan juga disekat sementara dari berfungsi. Windows Registry juga terus di halang untuk membuat repair dan akan terus men’restart’ kembali komputer anda.

Sungguh ‘dasyat’ mesej ini ditujukan. Tapi ini adalagi yang “dasyat” nak cerita dan aku memang betul respek giler dengan pencipta virus ini. Walaupun dia dianggap sebagai “salah” di dalam “undang-undang” siber ini. Aku respek tang ‘niat’ ataupun ‘nawaitu’ dia tu dan kepandaian dia mencipta virus tu. Sehinggakan komputer yang diserang virus ini akan secara automatiknya akan membanjiri (flood) data-data ke server-server kerajaan Israel bagi melumpuhkan dan menjadikan server-server berkenaan ‘sesak nafas’.

Terdapat 2 cara sahaja untuk menyelesaikan ataupun menyahkan virus tersebut dari terus ‘berkampung’ dan terus merebak ke komputer-komputer lain. Iaitu cara yang pertama, dengan memanggil jurutera yang betul-betul berkelayakkan dan berpengalaman luas tentang keselamatan komputer. Jika tiada masalah virus tersebut akan hilang dalam jangkamasa singkat sahaja.

Dan cara yang kedua, ialah dengan memformat hard disk tersebut. Masalahnya apabila kita memformat sesebuah hard Disk, banyak kerja yang perlu kita lakukan da mengambil masa yang agak panjang untuk menyiapkan keseluruhan dan menginstallasi semua aplikasi yang ada sebelum ini. Tetapi kebaikannya banyak dan sistem pengoperasian komputer akan menjadi segar dan ianya nampak seperti komputer baru .

Apa yang ingin saya perjelaskan di sini berkenaan keadaan Pak Lah dan Virus Brontok ini hampir sama simtom-simtomnya, kesannya dan juga jalan penyelesaiannya. Jika beliau sedar dan bertanggungjawab, beliau perlu akur dan menerima nasihat daripada mereka yang berpengalaman luas dan sedia untuk mengundurkan diri ataupun bersedia memperbaiki keadaan dengan rasa tanggungjawab tanpa ‘membuang’ mereka-mereka ini.

 
 
 

Saturday, July 19, 2008

‘KELDAI’ YANG MENJIJIKKAN DAN ‘UNTA’ YANG MELAMPAU

Hari ini nampak rakyat begitu keliru dan bosan dengan permainan politik yang telah dan yang sedang berlaku pada hari ini. Ia seperti satu permainan kebudak-budakan dan penuh dengan tipu muslihat yang terang lagi nyata. Dan yang paling nyata sekali ialah tentang ‘kemarahan serta rasa benci rakyat’ kepada kerajaan hari ini begitu terasa dan amat membingungkan sekali. Nampak ianya seperti menuju ke-era pemerintahan yang baru dan segar seterusnya mengimpikan Malaysia akan menjadi sebuah “Negara Baru”, “Idealisma Baru” dan juga “Sosialisma Baru” ataupun dikenali juga sebagai “Malaysia Baru – Malaysia Malaysian”

Maafkan saya terlebih dahulu, jika isu yang saya ingin sentuhkan di sini salah dari segi faktanya dan kesimpulannya tentang apa yang ingin saya perkatakan di sini. Sebagai rakyat biasa dan yang berfikiran sempit ini hanya ingin meluahkan apa yang dirasa, dan apa yang di dengar, dan apa yang dilihatnya. Ini merupakan pendapat peribadi ataupun cerita di alam fantasi saya dan juga ianya di sokong oleh beberapa sahabat yang berdiskusi tentang perkara ini bersama-sama saya sebelum ini.

Pengenalan Kumpulan Keldai dan Kumpulan Unta
Mereka yang dipanggil ‘Keldai’ ini memang terbukti kehandalannya dalam apa jua perarakan beramai-ramai (kecuali perarakan maal hijrah) dan akan membuat keadaan jadi huru-hara dan kacau bilau. Masihkah anda ingat masa zaman ‘Reformasi’ pada tahun 1998 yang lalu? Masihkah anda ingat tentang perhimpunan ‘berdarah’ membantah kenaikan harga minyak yang berlaku di KLCC pada tahun 2006? Masihkah anda ingat tentang perhimpunan dan perarakan BERSIH untuk menghantar memorandum kepada Yang Di Pertuan Agong (YDPA) untuk menuntut pilihanraya yang bersih lagi ‘Adil’?


Dan yang paling terbaru, masihkah anda ingat tentang ‘perhimpunan tunjuk punggung dan jilat’ di Stadium Kelana Jaya baru-baru ini? Sungguh dasyat mereka ini sehingga ada yang menangis dan ‘histeria’ di dalam majlis tersebut. Dinggarkan seramai ‘Sejuta’ penyokong-penyokong setia ‘Keldai’ ini ataupun peminat setia kumpulan indie ternama tanahair iaitu ‘Carburator Dung’. Memang sungguh ‘underground’ mereka-mereka ini. Biasalah anak-anak muda di dalam ‘Kumpulan Keldai’ ini masih remaja dan belia jiwanya. Tidak salah bagi mereka untuk berhibur sambil ‘belajar’ tentang sesuatu perkara ‘baru’. Dan apakah mereka akan melakukannya lagi dan yang mungkin paling dasyat lagi akan diadakan selepas ini? Kita tunggu dan perhatikan sahaja ‘gelagat’ mereka ini. Biarkan sahaja mereka-mereka ini memegang ‘watak’ masing-masing.

Dan seperti yang kita sedia maklum dan tidak boleh kita nafikan, para-para penyokong setia mereka ini juga adalah mereka-mereka yang dahulunya daripada ‘Kumpulan Unta’ itu sendiri yang kebanyakkannya terdiri dari orang-orang melayu sendiri. Dan juga ingin saya tegaskan di sini, kebanyakkan ahlinya adalah tergolong dalam peringkat bawah umur, belia dan muda-mudi yang masih lagi cetek pemikirannya tentang hal-hal politik ini dan juga sifat ketaksuban mereka kepada pemimpin mereka ini. Sayang seribu kali sayang, mereka-mereka ini dipergunakan oleh pemimpin-pemimpin mereka sahaja untuk kepentingan peribadi mereka semata-mata. Nawaitu mereka hanya satu ingin melihat serta ingin memberi peluang kepada ‘Tuan Keldai’ menjadi Perdana Menteri Malaysia suatu hari nanti.

Mereka-mereka ini juga adalah tergolong dan boleh dikatakan diantara orang-orang yang kecewa kerana tidak boleh menerima pemecatan ‘Tuan Keldai’ ini mengenai perbuatan liwatnya. Ini yang mereka tidak boleh terima kenyataannya hinggalah ke hari ini. Jika anda mengatakan ‘bos’ nya adalah peliwat tegar secara automatiknya dan secara tindakkan refleknya mereka akan bersikap kasar dengan anda. Sehinggakan wartawan juga akan menjadi mangsa mereka. Maksud saya di sini sampai matipun mereka tidak boleh menerima kenyataan ini. Walaupun setelah mendengar pengakuan ‘benar’ dari Tun Dr Mahathir Mohamad di dalam posting saya semalam.

Mereka juga berpendapat dan berharap mereka dapat mengamalkan gaya hidup bebas sepertimana di Amerika, UK, Israel dan sebagainya seperti ‘kebebasan’ yang ditunjukkan oleh bos mereka ini. Dan ada kemungkinan juga nanti kehidupan ‘GAY’ adalah dibenarkan jika mereka ini memerintah. Maka dengan ini sek luar tabii juga akan berleluasa pada suatu hari nanti. Sekarang inipun ‘penyakit’ ini tengah bermula dan akan mengembangkan sayapnya. Antara tempat yang paling ‘Top’ di kunjungi oleh ‘spesis’ ini ialah di Kelab ‘BlueBoy’ di Jalan Bukit Bintang. Sebahagian anda tentu tahu tempat ini. Siapakah di dalamnya? Bangsa mana yang paling ramai di dalamnya? Jika anda ada kelapangan dan keberanian silalah ‘melawat’ di sana.

Ketua-Ketua Keldai dan Ketua-ketua Unta
Dan berkenaan dengan para-para pemimpin ‘Kumpulan Keldai’ ini pula, sedarkah kita sejak ianya mula ditubuhkan sudah berapa ramaikan pemimpin-pemimpin dari parti ini telah keluar daripada ‘Kumpulan Keldai’ ini secara sukarela dan bukannya di paksa oleh pihak-pihak tertentu. Contohnya seperti Saudara Abdul Rahman Othman (Bekas Bendahari Agung Kumpulan Keldai), Dr Chandra Muzaffar (bekas Timbalan Presiden Kumpulan Keldai), Dato Nallakarupan (Bekas Rakan Dangdut DSAI), dan saudara Ezzam Mohd Nor (Talibarut Pemuda Kumpulan Keldai) dan ramai lagi yang saya tidak dapat sebutkan di sini.

Rata-ratanya di peringkat kepimpinan tertinggi parti ini saling bertukar ganti serta menyertai ‘Kumpulan Unta’ ataupun UMNO semula berbanding dengan ahli-ahli biasa ataupun penyokong fanatik mereka ini. Mengapa ini terjadi? Adakah mereka telah dibuktikan bersalah dimahkamah atas kesalahan yang dilakukan dan seterusnya dipecat dari ‘Kumpulan Keldai’ ? Adakah mereka tahu perjuangan mereka hanyalah untuk kepentingan peribadi ‘bos’ mereka sahaja dan bukannya untuk memperjuangkan dan membela nasib ahli-ahlinya? Adakah mereka tahu tentang ‘campur tangan pihak asing’ di dalam pentadbiran parti mereka? Dan adakah mereka ‘malu’ kerana mereka juga telah dan hampir-hampir menjadi mangsa liwat ‘bos’ mereka ini. Dan juga yang akhir sekali, adakah mereka tahu dan lihat sendiri dengan mata mereka (kantoi) tentang ‘tabiat luar biasa’ ataupun ‘hubungan dua jenis’ mengenai ‘bos’ mereka ini?

Mereka ini nampak sungguh ‘berani’ dan terlalu ‘hebat’ dan juga turut mendapat sokongan orang ramai terutamanya kaum India di Malaysia ini. Kaum India ini telah mengambil keputusan yang begitu drastik dan sedia berpaling tadah dari MIC pada bila-bila masa dari sekarang. Mereka sekarang ini ‘tidak suka’ dan ‘benci’ akan kerajaan dan pimpinan ketua mereka iaitu Sammy Vellu. Betulkah begitu? Ada benarnya juga mereka berasa kecewa dan rasa seperti baru putus cinta dengan orang yang tersayang. Mereka seperti nampak menangis meronta-ronta di tengah highway dan juga mengugut kerajaan dengan permintaan-permintaan yang tidak masuk akal sama sekali untuk kepentingan diri mereka.

Apabila kerajaan menolak dan tidak mengendahkan permintaan ini, mereka terus lari dan berpaling tadah kepada pihak pembangkang. Antara pembangkang yang menjadi pilihan utama mereka ialah ‘Kumpulan Keldai’ ini. Maka hari ini ‘Kumpulan Keldai’ ini telah mempunyai lebih ramai ahli-ahli daripada kalangan bangsa India ini berbanding dengan ‘Kumpulan Unta’ ataupun ‘Kumpulan Itik Panggang’ ini. Terutamanya daripada ‘Pertubuhan Anjing Liar (Hindraf)’ ini. Yang masih lagi rahsia jumlahnya setakat ini.

Adakah benar kenyataan saya ini? Saya tidak tahu statistik sebenar pecahan kaum di dalam ‘Kumpulan Keldai’ ini. Ini merupakan pendapat peribadi dan pemerhatian saya sahaja. Jika saya salah, mungkin pihak terbabit dapat membetulkan dan memberitahu saya tentang peratusan ataupun jumlahnya mengikut kaum di dalam ‘Kumpulan Keldai’ ini. Dan saya yakin, penyertaan kaum cina di dalam parti ini adalah sedikit berbanding dengan ‘Kumpulan Itik Panggang’ dan ‘Kumpulan Unta’. Ketaksuban mereka kepada ‘Tuan’ mereka melebihi segala-galanya. Mereka tidak sanggup pemimpin mereka di fitnah dan di sumbatkan ke dalam penjara. Malah sanggup berkorban ‘harta’ dan ‘nyawa’ demi survival politik ‘Tuan Keldai’ ini.

Perhimpunan Keldai dan Pertahanan Unta
Ini terbukti dengan apa yang telah berlaku minggu-minggu yang lepas sehingga hari ini. Ini kerana dikatakan akan berlakunya perarakan dan perhimpunan besar-besaran di perkarangan Parlimen. Kita di war-warkan akan adanya perhimpunan ‘Raksasa’ di merata tempat. Sehinggakan Jalan Parlimen di tutup, dan juga di bahu-bahu jalan penuh dengan pegawai keselamatan kita.

Tapi yang nyata dan terang, tiada apapun yang berlaku melainkan sekelompok kecil ‘yang diarah’ dan ‘dibayar’ untuk membuat kecoh semata-mata. Sehinggalah ‘Tuan Keldai’ ini ditangkap semasa menuju pulang kerumahnya oleh anggota Unit Tindakan Khas (UTK). Namun masih belum ada kedengaran tentang demontrasi, perarakan ataupun laungan Reformasi dari mereka-mereka ini. Dimanakah mereka yang ramai-ramai dahulu pada tahun 1998 yang telah bertindak ‘berani’ melawan pihak berkuasa? Sudah pencenkah mereka? Sudah tua kah mereka sehinggakan tidak larat lagi anggota badan mereka? Ataupun mereka sudah muak dan mual untuk bermain dengan sandiwara ‘Tuan Keldai’ mereka ini. Ataupun juga pada firasat saya, mereka juga ‘takut’ akan menjadi ‘mangsa’ liwat ‘Tuan Keldai’ mereka seterusnya.

Tetapi yang susahnya adalah Rakyat. Mereka memaki hamun pegawai-pegawai keselamatan seperti Polis dan Pasukan FRU ini yang membuat Road Block di merata tempat di pagi hari sewaktu mereka ini hendak pergi ke tempat kerja masing-masing. Siapakah yang mereka marah? ‘Kumpulan Keldai’ inikah? ‘Tuan Keldai’ inikah? Ataupun ‘Kumpulan SHIT’? ataupun juga mereka marah kepada ‘Carburetor TZM’ ini? Yang nyatanya dan yang terangnya anggota polis lah yang kene makian selain Kerajaan kita sendiri hari ini. Harap abang-abang Polis dan kakak-kakak Polis ini supaya ‘Bersabar’ dan ‘Bertanggungjawab’ apabila menjalankan tugas-tugas mereka seprti yang telah diarahkan kepada mereka.

Musuh Keldai dan Unta
Mereka sekarang ini, Kerajaan ‘Unta’ nampak begitu berhati-hati seperti ingin menangkap ‘terrorist’ yang ‘amat jahat’ dari rakyat kita sendiri dan bukannya ‘terrorist’ asing yang sudah menyeludup masuk ke dalam Negara kita ini. Mereka dikatakan akan bertindak ganas dan brutal seperti kes altantuya yang telah berlaku tidak lama dulu. Kerjasama antara ‘Kumpulan Keldai’ dan ‘Kumpulan Unta’ nampak begitu ‘intim’ dan ‘mesra’ dengan sahabat ataupun ‘alim ulamak’ mereka di seberang laut sebagai panduan dan pegangan mereka selama ini.

Malah mereka di biarkan sahaja untuk mengadakan sebarang perhimpunan ataupun ceramah tetapi ‘Tidak’ kepada Negawan ‘Terbuang’ kita Tun Dr. Mahathir Mohamad dan juga rakan-rakannya yang lain untuk mengadakan sebarang perjumpaan malah tidak di benarkan juga ahli-ahli UMNO sendiri untuk menghadirkan diri untuk mendengar ‘ceramah’ ataupun ‘reformasi’ dari ahli-ahli UMNO sendiri. Mereka juga diugut dengan pelbagai cara. Hanya yang ‘Berani’ sahaja yang tampil kedepan. Manakala yang ‘takut’ seperti berlari sambil memegang 2 biji telur di tangan kiri dan tangan kanan mereka ini supaya tidak pecah ataupun berbau busuk dan juga mereka tidak mahu kalah di dalam pertandingan sukaneka yang disambut secara besar-besaran ini.

Apakah kerajaan hari ini nampak begitu risau dan takut untuk menghadapi mereka-mereka ini secara ‘gentlement’ ataupun secara ‘silent action’. Ataupun sengaja untuk membuat sebarang ‘provokasi’ untuk rakyat rasa kasihan dan simpati kepada ‘Tuan Keldai’ ini? Sekarang ini kita lihat liputan besar-besaran termasuk ‘DEBAT’ yang baru-baru ini diadakan adalah semata-mata untuk mem’populist’kan ‘Tuan Keldai’ ini di mata orang-orang kampung dan miskin yang mana kehidupan mereka sangat tertekan dan sangat susah apabila sesuatu tindakan bodoh dan tidak berhemah yang dibuat oleh pihak ‘Kumpulan Unta’ hari ini.

Tuan Keldai Dan Tuan Unta Yang Bijaksana
Mereka begitu hormat dan menyanjung tinggi kerana adanya seorang ‘Hero’ yang prihatin untuk tampil membela nasib mereka. Tidakkah anda rasa seperti apa yang saya rasa. Mengapakah pihak kerajaan merancang dan membenarkan ‘Debat’ ini diadakan dan kemudiannya pada keesokkan hari nya ‘Tuan Keldai’ ini ditangkap dan ditahan semalaman di Ibu Pejabat Polis Kuala Lumpur dan akhirnya pula dibebaskan dengan ikat jamin keesokkan harinya? Dan jika diadakan pun mengapakah ‘Tuan Unta’ ini dan juga ‘Timbalan Tuan Unta’ ini ‘takut’ untuk berpidato sekali dengan ‘Raja Pidato Malaysia’ iaitu ‘Tuan Keldai’ ini?

Dan akhir sekali soalan saya. Mengapakah ‘Kumpulan Unta’ membuka peluang yang amat luas untuk pihak pembangkang untuk menghentam dan menjatuhkan maruah ‘Unta-Unta’ ini sendiri di depan mata semua rakyatnya? Inilah soalan-soalan yang sering bermain di fikiran saya sekarang ini. Sebagai rakyat biasa saya berasa malu dan marah dengan tindakan yang sedemikian rupa.

Itu belum di ukur dari segi kepimpinan dan hala tujunya lagi. Tetapi di sini saya tetap akan mengulas serba sedikit tentang apa yang berlaku yang sedang kita hangat perkatakan hari ini, tentang ‘keglamoran’ ‘Kumpulan Keldai’ yang diterajui oleh ‘Tuan Keldai’ itu sendiri yang telah mengatasi ‘Kumpulan Unta’ ini yang dikatakan ‘sangat berpengalaman’ dan ‘tidak gentar’ untuk menghadapi musuhnya. Buktinya ‘Kumpulan Unta’ ini masih lagi diberikan peluang dan tanggungjawab yang sangat berat oleh rakyat untuk terus memperjuangkan nasib mereka sejak merdeka hinggalah kehari ini. Cuma bezanya kali ini, keputusan Pilihanraya baru-baru ini ‘Kumpulan Unta’ ini tidak mendapat 2/3 undi majoriti. Kurang cuma lagi 8 kerusi lagi untuk mendapatkan 2/3 undi majoriti. Kesimpulannya baruah Negara’ ini tetap ‘kalah’ dengan semua parti pembangkang yang ada di Semenanjung Malaysia ini.

Inilah sejarah dan kekalahan yang begitu mengaibkan dan juga tanpa di duga dan diramalkan. Rata-rata semua pemimpin ‘Kumpulan Unta’ ini nampak begitu yakin sepenuhnya bahawa ‘Kumpulan Unta’ ini akan menang besar pada masa itu tanpa ‘bertanya’ dan ‘membuat survey’ kepada rakyat. Dan yang paling tidak di sangka pilihanraya tersebut telah dijalankan lebih awal dari waktu tamat tempoh yang sebenarnya.

Skandal Keldai Dengan Unta
Selain isu-isu panas yang masih panas lagi seperti isu skandal seks Chua Soi Lek, Pembunuhan kejam Datuk S Krishnasamy (ADUN Tenggaroh – Johor) dan Chin Eng Wah (Naib Pengerusi Pemuda MCA Bahagian Padang Serai). Dan yang paling menyedihkan segelintir rakyat sebelum Pilihanraya ini diadakan ialah mengenai pendudukan kawasan setinggan di robohkan terutamanya di Negeri Selangor seperti di Kg Brembang dan Kg Rimba Jaya.

Perbuatan ini nampak begitu zalim dan seperti tidak mempedulikan langsung nasib rakyatnya serta keluarga mereka yang telah kehilangan tempat bergantung. Mereka menangis dan berdoa supaya kerajaan yang ada hari ini menerima ‘balasan’ dari tuhan atas apa yang telah mereka lakukan kepada mereka-mereka ini. Adakah doa mereka yang dianiaya ini yang dimakbulkan? Ataupun sembahyang hajat yang dilakukan oleh ‘Kumpulan Shit’ di Kelantan yang bermotifkan politik semata-mata yang menyebabkan ‘Kumpulan Unta’ ini hampir tumbang pada Pilihanraya ke-12 baru-baru ini. Hanya Allah yang Maha Mengetahuinya tentang perkara ini.

Dan yang terbaru sekali berkenaan kenaikan harga petrol dan diesel yang seterusnya merumitkan lagi kehidupan rakyat yang sederhana dan miskin. Kenaikan harga barang naik melampau tanpa ada kawalan penuh oleh pihak kerajaan. Masalah stok ‘barangan makanan’ adalah begitu terhad sehingga juga kehabisan stok memandangkan pihak pemborong dan pengedar menyimpan stok mereka untuk dikeluarkan dan diagih-agihkan bila mana harga tersebut akan tinggi dan kemudian meraka akan membuat untung yang berlipat kali ganda daripada barangan tersebut.

Disamping kelembapan dan kelesuan ekonomi yang berlaku hari ini nampak begitu terseksa dan sangat terjejas akan pendapatan rakyat yang mereka perolehi selama ini. Peluang-peluang pekerjaan yang sangat terhad dan jumlah pengangguran yang amat tinggi telah ‘melumpuhkan’ ekonomi mereka juga. Apakah tindakan jangkamasa pendek ini yang telah dilakukan oleh pihak ‘Kumpulan Unta’ hari ini? Melainkan semuanya dinyatakan dan diwar-warkan berupa projek-projek jangka panjang yang begitu panjang lamanya.

Apakah nasib rakyat sanggup diperjudikan demi untuk merealisasikan impian dan wawasan ‘Tuan Unta’ kita ini yang terlampau bijaksana? Perlaksanaan RMK-9 ini nampak begitu rancak dan sedang dibangunkan seolah-olah pertumbuhan ‘pesat’ sedang berlaku dan rakyat mula merasa kesannya hari ini. Malah ‘berita-berita’ yang dipaparkan begitu ‘mengkhayalkan’ rakyat tentang perkembangan ekonomi Negara yang bertambah pesat dan maju ini.

Dan kerana keistimewaan dan kebijaksanaan ‘Tuan Unta’ ini yang kita pilih hari ini lah, rakyat sungguh tidak mengerti lagi memahami tentang keadaan dan wawasan beliau selama ini untuk jangkamasa panjang. Dan saya masih percaya bahawa sebahagian rakyat masih ‘menunggu’ hasil yang telah ditaburkan selama 5 tahun berkhidmat dengan sepenuh jiwa raganya demi kepentingan rakyat amnya. Anda bagaimana? Masih menunggu? Atau sudah mendapat ‘hasil’ yang telah ‘Tuan Unta’ ini lakukan selama ini? Anda ada jawapannya.

Inilah antara punca-punca kelemahan ‘Kumpulan Unta’ yang ada hari ini. Mereka menganggap dan mempertahankan bermati-matian akan pendirian mereka ini walaupun ditentang dan dikritik oleh rakyat Malaysia khususnya. Ini semua kerana ‘penyalahgunaan Kuasa’ dan ‘penyalahgunaan akal’ yang telah dikurniakan tuhan kepada mereka-mereka ini. Jika mereka-mereka ini masih tidak ‘sedar’ akan perbuatan mereka ini, saya percaya suatu hari nanti akan hilanglah kuasa ‘Kumpulan Unta’ ini nanti dari pandangan kita, saya akhiri penulisan saya ini dengan pepatah melayu berkata, “Sepandai-pandai tupai melompat akhirnya akan jatuh ke tanah jua”. Sekian. Kita jumpa lagi dilain masa dan tajuk posting yang lain.InsyaAllah.

2 comments:

Semut Api said...

Salam bro,

Banyak ekor rupanya keldai dengan unta kat Malaysia nih...

tahniah, tulisan yg bagus.

Anonymous said...

Keldai,badannya kecil tapi kuat bekerja.Dahulu,ianya sangat berguna kepada pemiliknya untuk membawa muatan atas belakangnya.Tapi sekarang tak boleh dah,khabarnya sakit tulang belakang.Si unta badannya besar, pergerakannya 'slow' sikit,tapi boleh bertahan lama jugak....faham fahamlah!