Pengumuman Penting!
Untuk Maklumat dan pengetahuan anda semua, laman blog
akubencipaklah.blogspot.com sedang dalam perhatian pihak blogger.com dan telah disekat dari menambah dan juga menghantar segala bentuk posting di dalamnya.


Di sini juga saya telah menyediakan satu laman blog sementara yang boleh diakses melalui :

ihatepaklah.blogspot.com (mirror).

Harap Maaf...


LATEST POSTING

AHLI PAK LAH DISERANG VIRUS BRONTOK

AHLI UMNO PERLU BERANI....TAK RUGI APA-APA....

DOWNLOAD DAN SEBARKAN (UNTUK AHLI UMNO SAHAJA)

SURAT KAPTEN ZAHAR KEPADA PUCUK PIMPINAN UMNO - PAK LAH & NAJIB HARUS DIHUKUM MANDATORI

Thursday, July 31, 2008

AHLI UMNO PERLU BERANI....TAK RUGI APA-APA...



 

Thursday, July 31, 2008

Pak Lah Diserang Virus Brontok



Selama lima tahun pemerintahan Perdana Menteri yang saya benci ini, kita telah dipertontonkan dan dipersembahkan dengan cerita-cerita yang menarik dan juga yang paling banyaknya adalah yang tidak baik dan tidak menarik langsung. Kita rakyat hanya mampu melihat saja depan mata mereka akan “kebobrokan” pemimpin kita ini. Kebobrokan bermaksud kelemahan ataupun sikap tidak bertanggungjawab dalam bahasa Malaysianya.

Bila saya sebut perkataan “kebobrokan” itu tadi mengingat saya mengenai sejenis virus komputer yang agak terkenal juga pada masa lalu, tak silap saya tahun 2004/05. Virus ini dinamakan “Brontok” atau nama lain “RontokBro”, bro jugak!. (
sila klik sini! Untuk maklumat lanjut) . Kepada yang belum pernah dengar nama ini, saya akan cuba terang serba ringkas. Virus ini berasal dari Indonesia dan dibuat oleh orang Indonesia sendiri. Dia merebak terlalu cepat melalui email-email yang mengandungi ‘attachment file’ yang bernama keygen.exe. Kepada mereka yang menekan ataupun meng”klik” file itu, dengan rasminya anda akan terkena jangkitan virus ini.

Virus “Brontok ini” menyerang dan dapat melumpuhkan sistem operasi Windows anda terutamanya pengguna Windows XP. Virus ini telah meng’take over’ komputer anda tanpa anda sedari. Virus ini juga merebak dengan cepat melalui Pen Drive yang dicucuk di USB port komputer anda. Virus tersebut akan ‘bersembunyi’ di dalam pen drive tersebut dan kemudiannya kan merebak dan terus menyebarkan virus tersebut jika di cucuk ke komputer lain.

Antara simtom-simtonnya yang paling “hebat” ia akan memberi “mesej” jelas kepada anda melalui ‘Web Browser’ anda seperti Internet Explorer secara automatik akan keluar sedang asyik anda melayari internet. Jika anda tutup mesej tersebut. Dia akan keluar kembali. Memang degil dan tidak boleh berbuat apa-apa mengenainya.

Mesejnya adalah seperti berikut :

-- Hentikan kebobrokan di negeri ini –-

1. Adili Koruptor, Penyeludup, Tukang Suap, Penjudi, & Bandar NARKOBA( Send to "
NUSAKAMBANGAN")
2. Stop Free Sex, Absorsi, & Prostitusi
3. Stop (pencemaran laut & sungai), pembakaran hutan & perburuan liar.
4. SAY NO TO DRUGS !!!

-- KIAMAT SUDAH DEKAT –-
Terinspirasi oleh: Elang Brontok (Spizaetus Cirrhatus) yang hampir punah

Dan jika seseorang yang mahir untuk membaiki dan meyelesaikan virus tersebut ataupun kita panggil juruteknik/jurutera computer juga akan memeningkan kepalanya dan mengambil masa yang agak lama untuk menyahkan virus tersebut dari dalam komputer yang dijangkiti itu melainkan ‘terpaksa’ memformat terus hard disk tersebut. Ini merupakan ‘jalan terakhir’ untuk memecahkan kebuntuan tersebut. Berikut merupakan serangan awal virus tersebut. Sekarang ini kebanyakkan anti-virus sudah boleh menghindarkan dan menghapuskan terus virus tersebut.

Virus tersebut akan cuba menghalang dirinya daripada di usir keluar oleh juruteknik komputer dengan pelbagai cara dan helah bagi menyusahkan mereka menyahkan Virus tersebut. Segala bentuk Anti-Virus yang digunakan juga disekat sementara dari berfungsi. Windows Registry juga terus di halang untuk membuat repair dan akan terus men’restart’ kembali komputer anda.

Sungguh ‘dasyat’ mesej ini ditujukan. Tapi ini adalagi yang “dasyat” nak cerita dan aku memang betul respek giler dengan pencipta virus ini. Walaupun dia dianggap sebagai “salah” di dalam “undang-undang” siber ini. Aku respek tang ‘niat’ ataupun ‘nawaitu’ dia tu dan kepandaian dia mencipta virus tu. Sehinggakan komputer yang diserang virus ini akan secara automatiknya akan membanjiri (flood) data-data ke server-server kerajaan Israel bagi melumpuhkan dan menjadikan server-server berkenaan ‘sesak nafas’.

Terdapat 2 cara sahaja untuk menyelesaikan ataupun menyahkan virus tersebut dari terus ‘berkampung’ dan terus merebak ke komputer-komputer lain. Iaitu cara yang pertama, dengan memanggil jurutera yang betul-betul berkelayakkan dan berpengalaman luas tentang keselamatan komputer. Jika tiada masalah virus tersebut akan hilang dalam jangkamasa singkat sahaja.

Dan cara yang kedua, ialah dengan memformat hard disk tersebut. Masalahnya apabila kita memformat sesebuah hard Disk, banyak kerja yang perlu kita lakukan da mengambil masa yang agak panjang untuk menyiapkan keseluruhan dan menginstallasi semua aplikasi yang ada sebelum ini. Tetapi kebaikannya banyak dan sistem pengoperasian komputer akan menjadi segar dan ianya nampak seperti komputer baru .

Apa yang ingin saya perjelaskan di sini berkenaan keadaan Pak Lah dan Virus Brontok ini hampir sama simtom-simtomnya, kesannya dan juga jalan penyelesaiannya. Jika beliau sedar dan bertanggungjawab, beliau perlu akur dan menerima nasihat daripada mereka yang berpengalaman luas dan sedia untuk mengundurkan diri ataupun bersedia memperbaiki keadaan dengan rasa tanggungjawab tanpa ‘membuang’ mereka-mereka ini.

 
 
 

Thursday, July 10, 2008

ILMU, KUASA DAN EKONOMI - Bahagian II

Soalan 2 :

tidak Bro..kita org islam tidak tamak seperti Bansa Pendatang..kita duduk negara org contohnya di UK pun kita hormat dengan tradisi masyrakat sana..tapi bangsa pendatang ini kurang ajar Bro tak hormat kat kita..mempersoalkan agama kita yg sudah wujud sebelum mereka mendapat permit kerja di lombong..mempersoalkan institusi di Raja kita yg sudah wujud sebelum mereka di bawa sbg buruh asing..mempersoalkan hak kita yg telah dipersetujui oleh tok nenek moyang mereka...saudara PJ pernah dengar org melayu mempersoalkan atau mengadakan forum tentang kerakyatan bangsa pendatang? Tentang sjkc dan sjkt..tak ada saudara so sy tahu org melayu mempunyai hati perut yg baik bukan mcm kafir laknatullah ini..kecuali saya sahaja yg tidak iktiraf mereka sbg rakyat Tanah Melayu (Tamat tempoh permit bekerja di laombong dan estet)..

Elok ada org tgh mcm saudara untuk meredakan keadaan tp kita lihat org melayu jugak yg baik hati tak nak gaduh2 dengan CINA ni macam saudara..saudara jd pendamai tp saya agak radikal dalam isu agama, sultan dan hak melayu kerana sy benci dengan propaganda komunis bangsa pendatang serta hujah2 mereka mengenai perlembagaan yg menyimpang jauh..

Saya mahu katakan pada saudara, jgn percaya dengan muka manis mereka serta janji2 transparency, fair, keterbukaan and so on krn itu sumenya tipu..nak tahu perangai CINA kita kene pergi kat tempat majoriti CINA seperti di Johor, N9, Selangor, Perak dan Penang. Mengapa org melayu tempatan di Kelantan dan Terengganu tidak racis se racis melayu di 5 negeri melayu ini? Kalo saudara bekerja atau belajar ditempat mereka..saudara boleh tahu betapa adil ke tak mereka ini..sama juga dengan business betapa jujur ke atau nak menolong kita ke tak mereka ini...

Wallahualam..

Jawapan :

Salam,

Saudara Pembela Negara,

Saya sungguh menghargai dan hormat dengan pendapat dan pandangan saudara Pembela Negara tentang kenyataan ini. Saya juga berharap, ramai lagi di dalam forum ini yang bersikap seperti anda.dan terus terang say ajuga berniat begitu.Di mana kita cuba sedaya upaya kita untuk mempertahankan agama kita, bangsa kita iaitu melayu dan juga negara kita iaitu Malaysia. Tapi jangan sesekali kita menidakkan juga bangsa asing yang ada 'kerakyatan' dan 'kewarganegaraan' Malaysia ini. Mereka juga berhak dan mereka juga layak dapat apa yang telah kita sama-sam persetujui. Dan peringatan juga kepada mereka-mereka ini supaya jangan sesekali menidakkan hak-hak dan 'keistimewaan' kita sebagai penduduk asal ataupun penduduk pribumi ini.

Dan terus terang saya katakan kepada anda, bahawa saya juga sentiasa 'was-was' dan 'berhati-hati' dengan sikap 'muka dan mulut manis' mereka dari kalangan bangsa asing ini. Dan juga perasaan yang sama juga kepada umat manusia yang lain juga termasuklah orang kita sendiri. Seperti yang saya pernah katakan 'rambut sama hitam, tapi hati lain-lain'. Kita tidak tahu niat seseorang itu apa yang ada di dalamnya. Jika kita semua tahu, mungkin kita akan selamat dan polis akan senang kerjanya untuk menagkap orang-orang jahat ini.

Bukan saya ingin memperlekeh-lekehkan bangsa saya sendiri tetapi terdapat dari segelintir kita ini yang hatinya hitam, busuk, dengki-mendengki, tamak haloba dan juga 'panas baran'.Anda setuju? Ingin saya tegaskan di sini juga, Perkara2 ini juga bukan hanya pada orang melayu sahaja tetapi 'semua umat manusia' di bumi yang bersifat sementara ini. Anda setuju?

Saya percaya mereka-mereka terutamanya bangsa asing ini juga mempunyai niat serampang 3 mata yang telah dikatakan oleh saudara solaris sebelum ini. Mereka juga ingin mengusai ILMU, EKONOMI dan KUASA. Ini termasuklah Amerika dan Yahudi (Israel) yang lagi jelas 'KUASA' mereka di dunia ini. Kita lupakan kisah mereka dan lebih baik kita tumpukan hahal yang berkaitan dengan negara kita sahaja.

Tetapi... bangsa asing yang ada dinegara kita ini, mereka sebenarnya ada satu sahaja di dalam ketiga-tiga ini iaitu EKONOMI. ini memang kita kalah dan kita kene akui hakikat ini. Jangan kita salahkan mereka ini bulat-bulat kerana mereka telah berjaya mengusai ekonomi kita. kedudukan ekonomi orang melayu kita sekarang ini berada di kedudukan No.3. Jatuh satu anak tangga. Sebelum ini seperti diketahui kita berada nombor 2. Selepas bangsa Cina. Dan Hari ini kita No. 3 Selepas bangsa cina dan India. Mengapakah ini terjadi? salah bangsa asing ni kah? salah bangsa melayu inikah? ataupun salah pemimpin kita yang dahulu dan terkini yang telah membiarkan mereka dapat mengusai ekonomi negara kita ini? Mengapa kedudukan kita semakin jatuh, jatuh dan terus jatuh.

KUASA. Cuba kita lihat hari ini berkenaan KUASA yang ada dan terdapat di dalam negara kita ini. Siapakah yang Lebih berkuasa? bangsa kitakah? ataupun bangsa lainkah? Setuju kah anda bahawa saya yakin dan saya kunci jawapan saya ini bahawa KUASA masih lagi di miliki oleh orang Melayu. Kecuali saya masih kurang pasti tentang di Pulau Pinang, Perak, Selangor dan Wilayah Persekutuan ini. dan juga termasuk Sabah.Anda setuju?

Siapakah yang memegang KUASA ini? adakah mereka benar-benar 'menjadi wira' membantu dan menyelamatkan bangsa nya sendiri? Adakah mereka-merekaini berslah melepaskan segala peluang yang ada kepada bangsa asing di sini? Siapakah kita ini untuk menghadkan dan menyekat kemaraan bangsa asing ini untuk terus maju lagi kehadapan walaupun jika saudara dilantik menjadi PM? Saya juga kurang pasti samada anda dapat melakukan yang terbaik. Kerana KUASA ini besar 'alamat'nya dan sanagt 'Kuat' pengaruhnya di dalam diri seseorang itu.

Dan yang ketiganya ILMU. Inilah lah yang kita perlu perhebatkan dan juga amalkan berserta 'nawaitu' yang baik dan murni untuk 'mencari' dan terus mencari apa segala ilmu yang ada di dunia ini. Ilmu yang ada pada kita dan bangsa-bangsa lain di dunia ini sebenarnya cuma setitik air laut sahaja daripada laut-laut yang ada di muka bumi ini. Inilah dia perlu kita carik dan 'perhebat'kan ilmu itu supaya kita menjadi 'tuan' di negara sendiri. Seperti saudara saya ini yang tidak perlu saya sebutkan namanya. Dari seorang miskin hingga menjadi kaya. dan mempunyai sarikat dan kilangnya sendiri. Dan juga mempunyai seramai lebih kurang 200 orang pekerjanya dimana 80 orang daripada nya dalah bangsa asing termasuk cina, india, indonesia. Bangla tidak ada. Bukankah secara psikologinya dia adalah diantara orang2 melayu lain sudah menjadi 'tuan' di negara sendiri? Adakah anda sudah menjadi tuan kepada mereka-mereka ini saudara Pembela Negara? ataupun masih menjadi 'kuli' (bukan tengku Razaleigh) di negara sendiri? Dan berapa ramaikah antara kita yang sudah menjadi 'tuan' seperti ini?

Jika semua orang melayu menjadi 'tuan' seperti ini. InsyaAllah saya yakin melayu akan menjadi 'hebat' dan 'perkasa' pada suatu hari nanti. Itu saja yang dapat saya huraikan tentang penjelasan saudara kepada saya. Sesungguhnya saya amat menghargai 'keberanian' anda serta 'semangat' anda ini di dlam berforum dan seterusnya ingin lihat bangsa anda maju. Daripada kita memikirkan hal-hal yang berkaitan dengan mereka (bukan lagsung diam membisu jika mereka benar2 mempertikaikan hak kita secara terbuka), biarlah kita serahkan tugas kita ini kepada pemimpin yang telah kita pilih mewakili kita dalam memperjuangkan hak-hak ini. Jika semua orang bersuara maka 'alamat' tak baiklah bakal menimpa kita dan mungkin juga mereka-mereka ini. Marilah kita pikirkan bagaimana untuk kita maju kedepan, seterusnya memperbaiki kedudukan kita yang telah jatuh ini. Inilah jawapannya untuk kita jadi 'tuan' di masa depan dan dinegara sendiri.

Saya juga mendoakan semua orang melayu akan menjadi 'tuan' dinegra sendiri. Ini kerana kita semua patut menjadi 'tuan' sebab ini tanah kita dan ini juga negara kita.InsyaAllah.

Anda juga boleh membaca segala-galanya yang ingin saya sampaikan kepada semua umat melayu yang ada di serata dunia ini, melalui blog saya di : http://www.akubencipaklah.blogspot.com. Banyak yang ingin cuba saya sampaikan untuk kita saling ingat-mengingati dan bukannya untuk kita abaikan dan sengaja kita lupakan begitu sahaja. Saya minta maaf jika penulisan saya ini ada menyinggung persaan saudara dan mereka2 yang membaca tulisan saya ini.

Wassalam.

0 comments: